logo

Yeni Audi A3 Sportback 40 TFSI e: Daha Güçlü ve Verimli

Audi, A3 Sportback 40 TFSI e'nin yeni hibrit motorunu tanıttı. 1,5 litrelik TFSI motoru ve 25,7 kWh bataryası ile model, 204 PS güç ve 141 kilometre elektrik menzili sunuyor.

Car Online

16 Ekim 20247 Ay Önce
Yeni Audi A3 Sportback 40 TFSI e: Daha Güçlü ve Verimli

Audi, A3 Sportback 40 TFSI e modeline önemli bir teknoloji yükseltmesi getirerek hibrit otomobil kategorisindeki iddiasını güçlendiriyor. Yeni model, 1.5 litrelik TFSI evo2 benzinli motor ve daha büyük bir 25.7 kWh yüksek voltajlı batarya ile donatıldı. Bu geliştirmeler sayesinde model, önceki versiyonlara kıyasla hem daha güçlü hem de daha verimli hale geldi. Elektrikli menzil, tam şarjla 141 kilometreye kadar çıkarak şehir içi sürüşlerde tamamen elektrikli ve emisyonsuz kullanım imkânı sunuyor.

Audi'nin sunduğu yeni hibrit sistem, önceki 1.4 TFSI motorun yerini alan 1.5 TFSI evo2 motoru ile dikkat çekiyor. Bu motor, turboşarjlı benzinli motor ile daha yüksek verimlilik sağlayan çeşitli yüksek teknoloji özelliklerine sahip. Yanma odası soğutmasının optimize edilmesi, değişken türbin geometrisine sahip turboşarj ve Miller çevrimi ile erken emme supapı kapanması gibi özellikler, motorun sıkıştırma oranını artırıyor. Bu sayede yakıt tüketimi ve emisyonlar düşerken, performans artıyor. Motor, 150 PS güç ve 250 Nm tork üretirken, hibrit sistemin toplam gücü 204 PS’ye ve 350 Nm torka ulaşıyor. Bu güçle araç, 0-100 km/h hızlanmasını sadece 7,4 saniyede tamamlarken, maksimum hız 225 km/h olarak belirlenmiş durumda. Tamamen elektrikli sürüşte ise maksimum hız 140 km/h olarak öne çıkıyor.

Yeni modelde kullanılan yüksek voltajlı batarya sistemi de önemli bir yükseltme ile geliyor. Bataryanın brüt kapasitesi neredeyse iki katına çıkarılarak 25.7 kWh'ye ulaşıyor. Net kapasite ise 19.7 kWh. Böylece, WLTP döngüsüne (Yeni Avrupa Sürüş Döngüsü) göre araç, tamamen elektrikli modda 141 kilometre menzil sunabiliyor. Audi, bu menzilin optimize edilmiş hücre kimyası ve iyileştirilmiş paketleme sayesinde elde edildiğini belirtiyor. Araç, ilk kez DC hızlı şarj desteğiyle geliyor. 50 kW'lık şarj kapasitesi, bataryanın %10'dan %80'e kadar şarj edilmesini yarım saatten kısa sürede mümkün kılıyor. Ayrıca, 11 kW'a kadar AC şarj desteği de sunuluyor ve tam şarj süresi 2,5 saat olarak belirlenmiş.

Audi, yeni hibrit modelinde sadece verimliliği değil, sürüş dinamiklerini de geliştirmeyi hedeflemiş. Aracın ağırlık dağılımı, bataryanın arka koltukların altında yer alması nedeniyle biraz daha arka ağırlıklı. Bu, aracın daha dengeli ve dinamik bir sürüş sunmasını sağlıyor. Ayrıca süspansiyon ve amortisörler de hibrit sisteme göre özel olarak ayarlanmış durumda. Araç, hem konforlu hem de sportif bir sürüş deneyimi sunarken, elektromechanik direksiyon sistemi hassas bir direksiyon hissi veriyor.

Audi'nin sürüş yönetimi sistemi de verimliliği en üst düzeye çıkarmak üzere tasarlandı. Araç her zaman elektrikli modda çalışmaya başlıyor ve kullanıcı dilerse EV modunu öncelikli olarak seçebiliyor. "Auto Hybrid" modunda ise elektrikli motor ve benzinli motor akıllıca işbirliği yaparak düşük hızlarda elektrikli, yüksek hızlarda ise benzinli motorun ön planda olduğu bir sürüş deneyimi sunuyor. Aracın geri kazanım sistemi de oldukça etkili. Yavaşlama ve frenleme anlarında elektrik motoru devreye girerek enerji geri kazanımı sağlıyor. Audi'nin elektrikli modellerinde olduğu gibi, direksiyon simidi üzerindeki pedallar kullanılarak bu geri kazanım seviyesi ayarlanabiliyor.

Yeni A3 Sportback 40 TFSI e, Sport, S line ve Black Edition olmak üzere üç farklı donanım seçeneği ile sunulacak. Standart donanımda 17 inç alaşım jantlar, Audi drive select dinamik sürüş sistemi ve klima bulunuyor. Ayrıca, Audi'nin sanal kokpiti de enerji akışlarını, batarya durumu ve menzili gibi bilgileri grafiksel olarak sunan özel göstergelere sahip. Bu model, sadece performansı değil, aynı zamanda sürücülerine konforlu ve kişiselleştirilmiş bir deneyim sunmayı hedefliyor.

readingOrtalama Okuma Süresi2Dakika