Citroën C3 Aircross, Latin NCAP Çarpışma Testinden Sıfır Yıldız Aldı
msn
Citroën'in küçük SUV modeli C3 Aircross, Latin Amerika ve Karayipler Yeni Araç Değerlendirme Programı (Latin NCAP) tarafından gerçekleştirilen çarpışma testinde hayal kırıklığı yarattı. Araç, yetişkin yolcu korumasında %33, çocuk yolcu korumasında %11, yayalar ve savunmasız yol kullanıcıları için %50, güvenlik yardım sistemlerinde ise %35 skor alarak genel değerlendirmede sıfır yıldız aldı.
Zayıf Güvenlik Donanımı
C3 Aircross’un Brezilya versiyonu yalnızca iki standart hava yastığı ile donatılmış durumda. Bu sayı, Hindistan'da satılan aynı modelin altı hava yastığı sunmasıyla çelişiyor. Araç, ön çarpışma testlerinde göğüs korumasında zayıf, kamçı yaralanmalarında ise yetersiz performans gösterdi. Yan çarpışmalarda kabine önemli derecede müdahale olduğu kaydedildi.
Latin NCAP, yan kafa koruması sağlayan hava yastıklarının eksikliği nedeniyle yan direk çarpma testinin gerçekleştirilmediğini belirtti. Bu durum, hem yetişkin hem de çocuk yolcuların korunmasında ciddi sorunlara yol açıyor.
Latin NCAP Eleştirileri
Latin NCAP Genel Sekreteri Alejandro Furas, test sonuçlarının ardından Stellantis’i ve Citroën’i sert bir şekilde eleştirdi:
“Stellantis bir kez daha sıfır yıldızlı bir modelle hayal kırıklığı yarattı. Citroën ve Stellantis mühendisleri, daha güvenli araçlar üretme yeteneğine sahip. Ancak şirket, daha düşük güvenlik standartları sunmayı tercih ediyor.”
Latin NCAP Başkanı Stephan Brodziak da benzer eleştirilerde bulunarak Stellantis’in bölge tüketicilerine yönelik güvenlik politikalarını yeniden gözden geçirmesi gerektiğini ifade etti. Brodziak, rakiplerin güvenlik seviyelerini artırdığı bir dönemde Citroën’in düşük güvenlik standartları sunmaya devam etmesinin endişe verici olduğunu vurguladı.
Citroën’den Açıklama
Motor1 Brezilya’ya konuşan Citroën, güvenliğe olan bağlılığını vurgulayarak, C3 Aircross’un CMP platformunun sağlam bir gövde ve yolcu koruması sağladığını belirtti. Ancak bu açıklama, test sonuçları ve eleştiriler karşısında yeterli görülmedi.
Latin NCAP’in sonuçları, Citroën’in güvenlik donanımları konusunda bölgesel farklılıklar ve eksiklikler yaşadığını gözler önüne seriyor. Daha güçlü rakipler karşısında Citroën’in tüketici güvenini yeniden kazanması için güvenlik standartlarını yükseltmesi gerektiği açıkça görülüyor.